Jonas Hellberg

Jonas Hellberg

torsdag 17 oktober 2013

Tack Rinkabyholmsskolan!

Idag var jag på besök på Rinkabyholmsskolan och träffade elever och lärare. Initiativet var Lärarförbundets. Tack för att jag fick se lite av allt det fina som ni gör på skolan. Mitt intryck är verkligen gott: fin stämning, arbetsro och engagerade lärare. Att få besöka eleverna tillhör mitt uppdrags absolut mest givande del. 

Dagen började i en samling med en årskurs 1:a och en förskoleklass. Tillsammans fick barnen en ny bokstav presenterad på ett dramatiserat sätt. Kul och intresseväckande! Därefter var jag en stund i klassrummet med en halvklass ettor.

Sedan var jag i två timmar i klass 3B tillsammans med läraren Birgitta Petersson. En verkligen trevlig klass! Det är nog inte alla  som får en välkomnande applåd när man kommer in i klassrummet. Men det fick Birgitta! Hon bedrev undervisningen varierat och strukturerat, imponerande! Eleverna repeterade 3:ans multiplikationstabell, lärde sig digital tid och pratade bland annat om Sveriges största sjöar. Tack för att jag fick komma och lycka till! Till eleverna vill jag ge en uppgift: ta reda på vad Ölands största sjö heter! Öland, som är Sveriges minsta landskap, har väldigt få sjöar, men åtminstone en stor finns det. Och den bor jag rätt så nära på somrarna. Maila svaret till: Jonas.hellberg@kalmar.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar